Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Nieuwsforum > Satellietnieuws

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 08-06-17, 11:14
JHVSat's Avatar
JHVSat JHVSat is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 29-09-06
Exclamation Ontvangst Eutelsat 9B met Astra satellieten combineren kostbare en ingewikkelde zaak

Met de aangekondigde plannen van Joyne, dat met CanalDigitaal op de satelliet wil gaan combineren, rijst de vraag wat voor satelliet dit precies is en wat daar verder op is te ontvangen.

Lees het volledige artikel bij Satellite Magazine.: weblink

Het laatste satellietnieuws vindt u op: Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 08-06-17, 13:18
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Wat mij toch vooral opvalt is het totale gebrek aan info van een boeket dat geacht wordt binnen de maand op te starten en gericht is op vakantiegangers.

Aan dit tempo zullen er toch niet veel vakantiegangers voor 2017 abonnee worden.

Greets
Oud 08-06-17, 13:36
JHVSat's Avatar
JHVSat JHVSat is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 29-09-06
Standaard

Dit vakantieseizoen @Paullo? : NUL

'niet veel' is niet eens van toepassing.

Het laatste satellietnieuws vindt u op: Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 08-06-17, 14:10
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 01-02-11
Standaard

Ik denk dat het allemaal wel meevalt vw de kosten betreft.

Voor thuis gebruik: schaf een Stab Italia rotor aan; vwb vacantie: draai je schotel naar 9E.

Ik zelf heb een Stab Italia HH100, ik gebruik USALS en heb een schotel van 80cm.

Met een 60cm schotel zou dit ook allemaal kunnen.
Oud 08-06-17, 14:44
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Heb ook een schotel met motor, maar ik verkies toch mijn vaste schotel met meerdere LNB's.

Anders kan je 15 seconden wachten alvorens je van 5W naar 28,5O bent gedraaid en weer beeld krijgt.

Greets
Oud 08-06-17, 16:06
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Tja, de schrijver van dit artikel maakt het wel erg bont om te schrijven dat de Eutelsat 9b wel erg moeilijk is te combineren met andere satellieten en dan uitkomt op een Maximum E-85 schotel en in een prijzige satelliet installatie moet investeren.

Vanaf een paar tientjes kun je de 9e combineren met de Hotbird 13e op een schotel van 60cm (bijv. Triax 64) met de Inverto IDLB-TWNM22-MNOO3-8PP

Voor nog minder geld kun je de 9e combineren met de Hotbird 13 op een schotel van 80cm met een Inverto IDLB-SINM25-DOPO4-8PP

Ook voor een habbekrats plaats je een 6° monoblock op een Triax 54 zodat je de Eutelsat 9e en de Astra 19,2 kunt combineren.

Ook bestaat er de mogelijkheid om de 9e, 13e en 19,2e te ontvangen met de Technisat Tritenne, een 45cm schotel die er precies het zelfde uit ziet als de Technisat Multytenne, zie: https://www.technisat.com/assetsFS/d...ritenne_EK.pdf

Ook is er een monoblock met vier koppen waarmee je de 9e, 13,e, 19,2e en 23,5e op een Triax 78 kunt ontvangen, zie deze site van Inverto: http://www.inverto.tv/products/produ...&id=345&cat=36

Heeft Satellite Magazine nog meer van deze onzinnige informatie?
Oud 08-06-17, 16:09
Timo Timo is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-01-09
Standaard

In de loop van volgende week komt er meer nieuws van Joyne op Eutelsat 9 graden oost.
Oud 08-06-17, 17:39
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

De teneur van het artikel klopt niet.

Een wavefrontier T55 is in Nederland al te koop voor zo'n vijf tientjes, helemaal niet duur. Dat is een kleine onopvallende schotel en ruim voldoende voor betrouwbare ontvangst van astra1,2,3 en Eutelsat9 in Nederland en in een groot deel van Europa. Met hooguit 4 satellieten kunnen ook goedkope diseqc 4/1 switches gebruikt worden.
Oud 08-06-17, 18:12
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door komtwelgoed
Tja, de schrijver van dit artikel maakt het wel erg bont om te schrijven dat de Eutelsat 9b wel erg moeilijk is te combineren met andere satellieten en dan uitkomt op een Maximum E-85 schotel en in een prijzige satelliet installatie moet investeren.
Dan denk ik dat de schrijver van het artikel denkt aan Nederlandse kijkers die aan de verschillende combinaties die je opsomt veelal niets heeft.

1.Een monoblock voor 9 en 13 oost denk dat daar niemand hier op zit te wachten geen 19 oost.
2.Hetzelfde
3.Een 6 graden monoblock voor 9 en 19 oost volgens mij heb je daar niets aan daar zit 10 graden tussen.
4.Een tritenne dan mis je weer de 23 oost.
5.Ook die monoblock met 4 koppen kom je in de richting maar die zal niet goedkoop zijn buiten dat geen mogelijkheid om 28 oost te ontvangen waar juist Nederlandse en Belgische kijkers dol op zijn.

Maar goed een vakantieganger met camper of caravan die een paar NL zenders wil ontvangen heeft aan een enkel schoteltje op 9 oost genoeg.
We wachten nieuwsgierig Joyne af zelf verwacht ik niet dat de CDS klanten massaal gaan overstappen er ligt veel aan de prijsstelling.
Oud 08-06-17, 19:27
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Beste aart44

Waar iemand genoeg aan heeft, laat ik graag over aan de mensen die een abonnement op Joyne nemen.
Voor iemand die alleen maar de Nederlandse zenders wil zien, is een enkele lnb van €10,- voldoende.

1. Met een goedkoop monoblock ontvang je een honderden vrij te ontvangen zenders op de Hotbird er bij en dat zijn zeker niet alleen maar zenders in een Arabische taal. Met een schotel van 60cm ook prima op vakantie mee te nemen.

2. Inderdaad hetzelfde maar dan voor iemand die graag een stuk meer regenreserve wil hebben en bijv. voor een permanente opstelling.

3. Een 6° monoblock die standaard gemaakt wordt voor een schotel van 80cm, heeft op een Triax 54 een ontvangsthoek van 9,6°. Prima te gebruiken voor twee satellieten die 10° uit elkaar staan.

4. Op de Astra 23,5 zitten zeker geen interessante fta-zenders. Als je via Joyne al een abonnement op de Nederlandse zenders hebt, heb je niks meer te zoeken op de Astra 23,5 of het moet zijn dat je graag naar Parlamentsfernsehen en Bundesrat kijkt.

5. Dat monoblock met vier koppen koop je voor €99,- Bedenk dat je de UK-Spotbeam ook niet ver is in Europa kunt bekijken en dit dus maar een beperkte mogelijkheid is om de 28,2 er bij te nemen.

Verder heb ik geschreven de mogelijkheden aan te geven zonder gebruik te maken van een rail of multifocus schotel.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 10:35.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine