Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring Philips DSR 7121/DSR 7141 HD

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 02-09-09, 20:59
Veldmuis Veldmuis is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 04-01-09
Standaard

Beide laatste posters bedankt.
Ik print dit even uit en ga dr nog eens mee aan de gang

Wordt vervolgd met goed bericht hoop ik
Oud 02-09-09, 22:03
Satellietforum positivo

Standaard

Whoepie, ik heb weer beeld via alle satellieten!!!

Installateur had idd een andere volgorde aangehouden, stom dat ik daar zelf niet op kwam
A = 19
B = 28
C = 23
D = Hotbird bij mij dus.

Had een defect eigenlijk al uitgesloten vanmiddag omdat mijn zoon op zijn slaapkamer mijn oude HD-loze Philips heeft, en daar kon ik alles wel zien.
Dus het moest in mijn instellingen zitten.

Heb wat ik uitgeprint had maar bij de tv bewaard nu met de goede volgorde erop geschreven.
Zo zie je maar dat alles is te leren hier op dit forum
Bedankt voor het meedenken.

Uiteindelijk heeft dit dus niks met de topictitel te maken, maar alles met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen die ik daarna deed.
Laat dat dus even duidelijk zijn.

Wat ik niet begrijp trouwens...
Hotbird zat dus wel op D, waarom kreeg ik daar geen beeld eerder dan?
Uiteindelijk waren alleen B en C andersom.
Oud 02-09-09, 22:34
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Veldmuis Bekijk Post

Installateur had idd een andere volgorde aangehouden, stom dat ik daar zelf niet op kwam
A = 19
B = 28
C = 23
D = Hotbird bij mij dus.
Hehe dat probeer ik je al de hele tijd wijs te maken dat de installateur een iets andere volgorde heeft aangehouden.
Lees het maar eens terug

Maar fijn dat het weer werkt en volgende keer moet nu geen enkel probleem geven.
Oud 02-09-09, 22:47
foedy foedy is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 06-05-09
Standaard tip !

Citaat:
Origineel gepost door Veldmuis Bekijk Post

A = 19
B = 28
C = 23
D = Hotbird bij mij dus.

Is het niet verstandiger om eenmalig de aansluitingen B en C op de switch te wisselen ipv een briefje bij de ontvanger leggen?
Na een software update word aangeraden terug te gaan naar fabrieks instellingen. En zul je dus elke keer weer het briefje moeten zoeken en de settings aanpassen.
Oud 03-09-09, 00:15
Satellietforum positivo

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door foedy Bekijk Post
Is het niet verstandiger om eenmalig de aansluitingen B en C op de switch te wisselen ipv een briefje bij de ontvanger leggen?
Na een software update word aangeraden terug te gaan naar fabrieks instellingen. En zul je dus elke keer weer het briefje moeten zoeken en de settings aanpassen.
Om het op de switch te wisselen , zou ik weer een heleboel hulp van iedereen hier misschien nodig hebben of de installateur moet weer komen.
Aangezien sommige mensen dit misschien irriteert hier, zal ik dat dus maar niet doen.

Het briefje ligt er voor de zekerheid, maar ik denk niet dat ik deze heisa snel vergeet. Je leert het snelst van je fouten die je zelf hebt kunnen herstellen met hulp van hulpvaardige mensen.
En aangezien er dit jaar nog een paar keer updates komen voor de 7121 zal ik het geleerde snel genoeg weer in de praktijk mogen brengen

@Aart - vergeet niet dat wat voor jullie mannen gesneden koek is, dat levert voor een vrouw wel eens problemen op, vooral op technisch gebied. Een stap voor stap uitleg doet dan wonderen Ik bedoelde dus eigenlijk de laatste 3 posters he?

Laatst aangepast door Veldmuis : 03-09-09 om 00:22
Oud 03-03-10, 16:40
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Exclamation Alfred bedankt

Citaat:
Origineel gepost door flyingdutch Bekijk Post
Diseqc instelling in menu instellingen
astra 19 A
astra 23 B
astra 28 C
Hotbird D

Om signaal van de satellieten te controlleren

Signaal parameters

bij astra 19 moet staan

12515
hor
22000
5/6

Bij 23.5 moet staan
11914
hor
27500
3/4

bij 28.2 moet staan

11778
ver
27500
2/3

bij hotbird moet staan
11727
ver
27500
2/3

Je kan bij satelliet de satelliet selecteren, meteen moet er signaal te zien zijn in de balk
Mits je natuurlijk ook de satelliet kan ontvangen met de schotel.

Zoekmethode moet bij astra 19.2 op snel staan en hier moet hij ook op terug gezet worden.
Dus als je dan weer naar signaal parameters gaat moet astra 19 geselecteerd staan en op snel met de vermelde parameters van hierboven.
Als je op alle sat signaal hebt, dan kan je zender zoeken pakken in het menu.

Maar als jij hotbird hebt, dan heb je een andere schotel dan door canal digitaal geleverde triplesat
Andere oorzaak kan zijn los zittende f-connector, als deze slecht contact maakt dan komen de diseqc signalen niet goed aan bij de schotel.
Of de switch is defect.

Hoor het wel

Alfred
Wekenlang heb ik gezocht naar de diseqc signaal parameters. Niet dagelijks, maar toch zijn die parameters wel gemakkelijk als 'de monteur' maar iets invulde. . . Wekenlang kon ik wel kijken, al viel het beeld soms weg.

Hoe is het mogelijk dat zoiets handigs niet gewoon in de gebruiksaanwijzing staat? Correctie op het lijstje van Alfred: Hotbird 2/3 moet zijn 3/4. Evengoed hartelijk dank!
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 07:39.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine