Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring Philips DSR 7121/DSR 7141 HD

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 31-08-09, 14:06
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Veldmuis Bekijk Post
Maar de ontvanger heeft er niet om gevraagd.
Voordat hij zenders ging zoeken heeft ie alleen het eerste astra kanaal op goede ontvangst getjekt en verder niks gevraagd
Ja gevraagd het ding praat niet maar je krijgt het bordje "Wijzig DisqC instellingen" dat bedoel ik met vragen als je dan doorgaat zonder disqC in te stellen dan staat in ieder geval Astra1 goed en daar kun je naar kijken.
Oud 31-08-09, 15:18
Veldmuis Veldmuis is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 04-01-09
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door aart44 Bekijk Post
Ja gevraagd het ding praat niet maar je krijgt het bordje "Wijzig DisqC instellingen" dat bedoel ik met vragen als je dan doorgaat zonder disqC in te stellen dan staat in ieder geval Astra1 goed en daar kun je naar kijken.
Ik lig in een deuk hier
Jonge, als die update er nog eens zou komen dat het ding ging praten...

Maar het is duidelijk wat je bedoelt, vergeef me mijn onnozele vraagstelling soms....
[SIZE="1"]kan ik als excuus aanvoeren dat ik van het vrouwelijke geslacht ben? [/SIZE]
Oud 31-08-09, 16:55
Satellietforum positivo

Standaard

Ok, heb net naar de DisqC instellingen gekeken en die stonden (nog) goed.
Heb ze voor de zekerheid nogmaals op de goede plaatsen toegewezen en bevestigd, zenders opnieuw geladen ...niks
Stroom er een paar minuten afgehad...niks.
Kreng gaat wel steeds vaker vastlopen na die software update

Iemand nog suggesties wat er aan de hand kan zijn dat ik die beide andere astra's en de hotbird niet kan zien?
Mis wel de regionalen en eurosport hd en ned1 hd zo

Zitten die beide nieuwe duitse HD zenders op de astra 19, want die zie ik wel weer
Oud 01-09-09, 23:44
Satellietforum positivo

Standaard

Vanmiddag nog even verder gekeken in het menu, o.a bij de sector parameters.
Ik kan niet zenders zoeken op de 23 en 28 en de hotbird, want het signaal is te zwak, nl maar 1 rood blokje.
Zou er toch wat anders aan de hand? De disqC's staan goed
Oud 02-09-09, 09:47
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
De disqC's staan goed
Dat vraag ik me juist af en had het ook al eerder aangegeven als je installateur bijvoorbeeld Astra1 op A heeft en Hotbird op B klopt het programma al niet meer en krijg je geen signaal op de juiste satellieten.
Je kunt beter zoiets proberen even veschuiven tot je de juiste disqC hebt Astra1 staat goed op A dus je moet hooguit drie pogingen wagen om de tweede te vinden.
Anders moet je installateur weer komen en dat kost ook weer geld.
Oud 02-09-09, 17:40
flyingdutch flyingdutch is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-05-09
Standaard

Het volgende doen.

stekker eruit en na 1 min er weer in.
Decoder laten starten en hij gaat naar de klok.
dan afstandbediening richten op de decoder en de knoppen achter elkaar indrukken. Rood, rood, blauw, rood.
Decoder aanzetten
Nu taal instellen ok
zenders zoeken ok(duurt 8 sec voor dat hij signaal vind, dit moet zeker meer dan de helft zijn)
nu heeft hij zenders gevonden en zet de decoder uit.
Zet de decoder weer aan en installeer de update.
Decoder weer uit
DEcoder weer aan
kan zijn dat er nu tweede update komt.
Na de update decoder weer uit(of gaat vanzelf uit)
Decoder weer aan.
Nieuwe kanalen gevonden, zoeken ja.
Daarna moet het goed zijn.

Suc6 anders hoor ik het wel welke stap mis gaat.

Alfred
Oud 02-09-09, 17:55
CanalDigitaal's Avatar
CanalDigitaal CanalDigitaal is offline
Klantenservice Canal Digitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Citaat:
Vanmiddag nog even verder gekeken in het menu, o.a bij de sector parameters.
Ik kan niet zenders zoeken op de 23 en 28 en de hotbird, want het signaal is te zwak, nl maar 1 rood blokje.
Zou er toch wat anders aan de hand? De disqC's staan goed
Dit kan erop duiden dat de DiseqC instellingen niet goed staan, bij wijzig signaal parameters kunt u de afzonderlijke satellieten kiezen om het signaal te controleren. Bij een juiste instelling zou er altijd na controle signaal aanwezig moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Klantenservice CanalDigitaal
Oud 02-09-09, 18:56
Satellietforum positivo

Standaard

Verdikke, welke stap doe ik dan niet goed
Als ik naar wijzig DisqC instellingen ga, staan ze allemaal goed in het rijtje. Ik heb ze diverse keren op de goede manier toegewezen....Hoe moeilijk kan het zijn? Je kiest A drukt op OK vervolgens kan je kiezen uit 4 satelleten. A bij 19, B bij 23, C bij 28 en Hotbird bij D. Je moet bij elke keus ok drukken. Vervolgens ga je onderaan naar bevestig. Dan constateer je steeds weer dan 19 er wel is en die andere 3 geen enkele zender wordt weergegeven. Zie ik iets over het hoofd, is een truukje bij die ik vergeet?
Voordat ik de eerder genoemde stappen onderneem kan iemand nog even hier op reageren misschien.

En waar vindt ik hier op het forum misschien een lijstje wat voor instellingen zoals parameters bij welke satelliet horen?

Moedeloos wordt ik dr van

Laatst aangepast door Veldmuis : 02-09-09 om 18:58
Oud 02-09-09, 19:18
flyingdutch flyingdutch is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-05-09
Standaard

Diseqc instelling in menu instellingen
astra 19 A
astra 23 B
astra 28 C
Hotbird D

Om signaal van de satellieten te controlleren

Signaal parameters

bij astra 19 moet staan

12515
hor
22000
5/6

Bij 23.5 moet staan
11914
hor
27500
3/4

bij 28.2 moet staan

11778
ver
27500
2/3

bij hotbird moet staan
11727
ver
27500
2/3

Je kan bij satelliet de satelliet selecteren, meteen moet er signaal te zien zijn in de balk
Mits je natuurlijk ook de satelliet kan ontvangen met de schotel.

Zoekmethode moet bij astra 19.2 op snel staan en hier moet hij ook op terug gezet worden.
Dus als je dan weer naar signaal parameters gaat moet astra 19 geselecteerd staan en op snel met de vermelde parameters van hierboven.
Als je op alle sat signaal hebt, dan kan je zender zoeken pakken in het menu.

Maar als jij hotbird hebt, dan heb je een andere schotel dan door canal digitaal geleverde triplesat
Andere oorzaak kan zijn los zittende f-connector, als deze slecht contact maakt dan komen de diseqc signalen niet goed aan bij de schotel.
Of de switch is defect.

Hoor het wel

Alfred

Laatst aangepast door flyingdutch : 02-09-09 om 19:19
Oud 02-09-09, 20:30
CanalDigitaal's Avatar
CanalDigitaal CanalDigitaal is offline
Klantenservice Canal Digitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Citaat:
Verdikke, welke stap doe ik dan niet goed
Als ik naar wijzig DisqC instellingen ga, staan ze allemaal goed in het rijtje. Ik heb ze diverse keren op de goede manier toegewezen....Hoe moeilijk kan het zijn? Je kiest A drukt op OK vervolgens kan je kiezen uit 4 satelleten. A bij 19, B bij 23, C bij 28 en Hotbird bij D. Je moet bij elke keus ok drukken.
Moedeloos wordt ik dr van
Die instellingen zijn alleen goed als de switch ook zo staat ingesteld.

Bijvoorbeeld; Staat op de B poort van de switch Hotbird, dan bij B op de ontvanger ook Hotbird selecteren. (pijl naar boven/beneden gebruiken)

Probeer bij poort b eens een andere satelliet te selecteren.
Indien er op 1 van de 3 overige satellieten dan signaal gevonden wordt de andere poorten uitproberen met de twee overgebleven satellieten.

Succes,

Henk,

Klantenservice CanalDigitaal

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 08:17.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine