Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring Philips DSR 7121/DSR 7141 HD

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 15-10-10, 16:20
jimny_satnews's Avatar
jimny_satnews jimny_satnews is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-04-06
Standaard

@Charlie als de monteur weer uit Denia naar je toekomt zou ik hem toch vragen of hij voor de zekerheid een 78 triax schotel meeneemt.
Want zoals Fer ook in diverse antwoorden heeft geschreven soms hebben klanten van hem wel signaal op de 60 cm schotel maar soms moet men toch aan een grotere wok om perfect beeld te krijgen.
Oud 15-10-10, 16:41
satencom's Avatar
satencom satencom is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 23-12-09
Standaard

wat ik een beetje vreemd vind als de monteur de zat meter op de tweede aansluiting van lnb
zet ,dat je dan wel signaal op de receiver hebt ,de aansluitingen op de duo lnb zijn geheel onafhankelijk ,dus ze hebben geen contact meet elkaar, ik denk de DiseqC Switch in de duo lnb stuk is
Oud 15-10-10, 19:27
charliemadrid charliemadrid is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 02-10-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door aart44 Bekijk Post
@Charlie op dezelfde transponder als waar je History HD en Eurosport HD niet kan ontvangen zit ook Travel Channel HD die is FTA die kan de monteur gebruiken.

Freqentie is 12109 H 27500 3/4 DVB-S2 8PSK
Als de monteur hierop beeld kan krijgen is het opgelost dan heb je op alles beeld hij is niet al te sterk te onvangen deze transponder.

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php
Hoi "Aart44",..
Dank voor je reactie,....
Das idd een goeie,......ik zal zonder meer de datas can travel chanel HD aan de monteur geven,..zodat hij deze kan gebruiken als "referentie" voor het uitrichten,....
ik zal het laten weten of het werkte,.( zal wel vanaf maandag worden,...is al weekend hier,..dus (weer) geduld....
dank
Charlie
Oud 15-10-10, 19:47
Regelmatige deelnemer

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door jimny_satnews Bekijk Post
@Charlie als de monteur weer uit Denia naar je toekomt zou ik hem toch vragen of hij voor de zekerheid een 78 triax schotel meeneemt.
Want zoals Fer ook in diverse antwoorden heeft geschreven soms hebben klanten van hem wel signaal op de 60 cm schotel maar soms moet men toch aan een grotere wok om perfect beeld te krijgen.
Hoi "Jimny",...

de monteur komt hier uit Madrid ( gelukkig,.zou wel heel duur worden iedere keer ),....De schotel heb ik via Denia laten komen ( bijna 500 km),....daar ze hier in Madrid de schotel alleen maar op bestelling konden verschaffen op aanvraag bij de importeur,.( dagen wachten),..daar Denia,.Altea,Benidorm vol zit met Nederlanders , leek het mij logisch daar de oplossing wat de schotel betrof te zoeken,.daar ik aan nam dat ik niet de enige Nederlander ben in Spanje, die ook op HD over gaat,.en/of de de switch-aanbieding van CD had gekregen,.en zo bleek het ook.

En deze winkel in denia had ze dus op voorraad in de winkel.

Voorlopig wacht ik tot de (Madrillense) monteur weer komt, en zal hem overings vragen (idee van "Johan45",.)..de Duo LNB met de hals van de Astra 23 in de houder te zetten,.zodat het brandpunt van de astra 23 in het midden zit,...zodat de monteur dan vervolgens alleen de Astra 19 goed hoeft uit te richten,.....lijkt mij een goed idee ( in teorie,) vooral in aanmerking nemend dat de Spaanse canaal digitaal ( Canal Digital),..alleen maar via de Astra 19 gaat,(de zelfde als de Holaandse dus),......dus zo zit de monteur in dat op zicht op voor hem veel beter "bekend terrein"..........

Hoop dat het zo werkt, en niet weer een schotel ( de 78 ) in Denia,...( deze 64 nemen ze niet meer terug,.maar goed dat zien we dan wel weer,...

We houden vol,.......en vooral dank zij de bijdragen van jou en andere hier,.MOET dit lukken toch,....

Groeten uit Madrid,..

Charlie
Oud 15-10-10, 20:00
Regelmatige deelnemer

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door satencom Bekijk Post
wat ik een beetje vreemd vind als de monteur de zat meter op de tweede aansluiting van lnb
zet ,dat je dan wel signaal op de receiver hebt ,de aansluitingen op de duo lnb zijn geheel onafhankelijk ,dus ze hebben geen contact meet elkaar, ik denk de DiseqC Switch in de duo lnb stuk is
Dank voor je reactie " Satencom",.....

Idd,.heel raar,......denk niet dat de DiseqC Switch stuk is,..want dan zou ik toch de verschillende zenders van de 19 + 23 niet moeten zien bij het zappen van de een naar de ander,.toch,.??......
Het lijkt er meer op dat de alimentie te zwak is om een of andere reden,.en die komt uit de philips drs 7141 ontvanger,....dacht ik tenminste als leek,...

Maar goed,.....misschien is het een kwestie van goed uitrichten zolals je misschien kunt opmaken uit voorgaande antwoorden, ervaringen en reacties van andere hier, maar vind wel leuk dat je het ook hebt opgemerkt, dat het raar is,..dat als de monteur zen "fieldfinder" aansluit,.( weet niet hoe zon ding heet,.maar het ziet er in ieder geval zeer indrukwekkend uit),...en dat ik dan beneden op de tv,.de aanduiding op het parameter scherm van de DiseqC B ( astra 23) krijg dat het signaal maximaal is,......

afijn ik wacht nu de monteur weer af,...zal wel Maandag worden,.....
Ik laat het weten,.wat de resultaten worden,........

Charlie
Madrid
Oud 30-10-10, 06:59
Regelmatige deelnemer

Thumbs up Problemen zijn opgelost,.!!!!!

Problemen opgelost,.!!!

Na veel (te lang) "gestudeer" en (dubbele) gelduitgaven, nu eindelijk de boel opgelost.

Voor de mensen die in Spanje wonen,.misschien interesant om ook dus de oplossing van de problemen die ik tot nu toe hier vermeld heb,.over de ontvangst van de Astra 19 + 23 en Hd kanalen.

Uiteindelijk opgehouden met de "zuinige" benadering van het probleem ( had ik eerder moeten doen,.had me veel geld gesecheeld dus,)
en de boel beholpen met het materiaal en instellingen, die overkomend met de vele aanwijzingen en tips van diverse hier reeds hadden aangegeven,( dank nog daarvoor)

Heb nu 2 schotels,.!! De triax 64 schotel die ik speciaal uit Denia heb laten komen ( ik woon in Madrid),...staat nu gericht op de Astra 19.2 en een nieuwe schotel 80 ctm., een 2de dus,. staat gericht op de Astra 23.5.

Dit alles met een DiseqC switcher aan 1 van de masten dat uitmond in 1 Coax kabel.

Verder een nieuwe ontvanger gekocht ( Azbox Elite) en nu werkt alles naar behoren,.. de nieuwe Philips 7141 die ik van CD kreeg
(die het uiteindelijk WEL goed doet, maar wel definitief minder "gevoelig" is voor signaal ontvangst)
is naar de slaapkamer gepromoveerd)..

Concluisie: Hier in Madrid werkt het "oficieele instalatie plan" van CD voor de ontvangst van de Astra 19 + 23 met hun DUO LNB en de Triax 64 schotel dus NIET.

Op de foot-print van de Astra 23.5 kun je zien dat de scheidings lijn tussen een 64 en 78/80 schotel precies over Madrid en Alicante loopt,..dus uiteindelijk klopt dat dan ook.

Jammer dat ik niet alles van te voren wist,....want dat had me een hoop geld uitgespaart,..maar goed,..ben nu blij dat de boel weer perfect is,.en ga nu lekker genieten van mijn Hollandse HD televisie met alles erop en eraan.

Tot zover dus de oplossing en nogmaals dank aan diegenen die meegeholpen hebben met hun reacties en tips.

Groeten uit Madrid.

Charlie

Laatst aangepast door charliemadrid : 30-10-10 om 07:00
Oud 30-10-10, 09:40
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Erg leuk dat je een terugmelding hebt gegeven en wat de oplossing is, lijkt me dat mensen hier iets aan hebben die ook in dezelfde regio wonen.

Lijkt me dat het met één schotel van 80 cm met 2 lnb's en een disqswitch dan ook had moeten lukken.
De 64cm schotel is gewoon te klein voor de regio Madrid.
Maar goed het werkt nu allemaal en houden zo nu kun je alles kijken wat je wou hebben.
Oud 30-10-10, 19:41
Fer Fer is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-06-09
Standaard

he charlie!
toevallig dat ik dit topic nu aan klik, ik zag je oude topic al niet meer voorbij komen dus dacht dat het al opgelost was..

ben blij dat het eindelijk werkt!! en zou eigenlijk willen zeggen "I told you so..."

met 1 schotel red je het ook wel hoor, die duo lnb gewoon op de 80cm gooien..
heb je ook echt geen triax voor nodig..

wij gebruiken schotels van tecatel met een universele duolnb houder..
maar ook zonder die houder lukt het prima..

maar ik zou zeggen, geniet van je nieuwe HD zenders! en als er nog wat is zien we je wel op het forum verschijnen!
als ik je nog ergens aan kan helpen hier in spanje, stuur je maar een pm..

ps. leuk om te lezen trouwens dat ik hier een soort van "rep" heb opgebouwd hier haha
Oud 04-11-10, 00:00
Adriek Adriek is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 08-03-10
Standaard

Gerelateerd aan dit onderwerp:

Volgens de footprint zou astra 28.2 in spanje (behalve noord spanje) helemaal
niet te ontvangen zijn. Kan iemand dat bevestigen (of ontkennen)?
Oud 04-11-10, 01:29
Fer Fer is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-06-09
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Adriek Bekijk Post
Gerelateerd aan dit onderwerp:

Volgens de footprint zou astra 28.2 in spanje (behalve noord spanje) helemaal
niet te ontvangen zijn. Kan iemand dat bevestigen (of ontkennen)?
Astra2 is idd vrij lastig te ontvangen..

hier aan de costa blanca zijn er een aantal zenders (south beam) nog met een 80/100 cm schotel te ontvangen...
maar als je echt de BBC etc wilt ontvangen zal je aan een 1.9m of eigenlijk een 2.4m schotel moeten als je écht goed ontvangst wilt..

met een 1.4meter kán het overdag wel, maar valt het signaal s'avonds weg.

maar of je daar zo veel geld in wilt stoppen voor de BBC........

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 06:50.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine