Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring M7 MP-201

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 18-10-16, 22:02
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard [MP-201] Bug na Software Update? -> Oplossing

Het volgende doet zich voor bij de MP-201, ik probeer de stappen nog even uit mijn hoofd te doen, dus het kan zijn dat ik iets mis:
- Na het uitpakken uit de doos en aansluiten van de MP-201 krijg je de eerste installatiehulp te zien.
- Tijdens deze eerste installatiehulp krijg je in beeld of er 1 of 2 kabels aangesloten zijn (voor het opnemen). Ik heb hier gekozen uiteraard voor 2 kabels.
- Vervolgens is de installatiehulp bijna klaar en wordt er een nieuwe software update uitgevoerd (deze duurt overigens erg lang).
- Na de software update krijg je nogmaals de eerste installatiehulp te zien. Maar dit keer heb ik (bij mijn weten) NIET de melding gekregen of er 1 of 2 kabels aangesloten zitten.

Vervolgens kon ik dus niet meer en opnemen en tv kijken op een andere transponder (kreeg de melding 'fout opgetreden') . Zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=TJn1S8Shzxk

De ontvanger uitzetten/aanzetten inclusief de stekker eruit halen werkte ook niet. Dus toen maar weer naar fabrieksinstellingen gereset en nogmaals dezelfde installatiehulp gekregen met dit keer wel weer de vraag of er 1 of 2 kabels aangesloten zaten. Na te hebben gekozen voor 2kabels en de installatiehulp te hebben voltooid was het probleem verholpen.

In Februari 2016 is dit al via een ander forum besproken. Dus het lijkt erop dat deze 'bug' nog steeds actief is op de tegenwoordig verstrekte MP-201 (of de software er van).

Wellicht dat anderen dezelfde ervaring hebben, dan horen we dit graag, maar voor nu is dit wellicht een handige tip voor anderen die hem ook nieuw hebben ontvangen.

Laatst aangepast door The_Enforcer : 18-10-16 om 22:10
Oud 19-10-16, 01:14
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Het is en blijft een KAON ontvanger met garantie tot aan de deur, problemen met de ontvangers zijn altijd leuk weg gepraat door KAON door je schemaatjes op te sturen en je vragen een soldeerbout te pakken. Notabene zelf meegemaakt omdat ik jaren KAON heb gebruikt.

Nog nooit een software update gezien van KAON zelf, deze kwam altijd van derden.

Hardware van deze club zit altijd vol met fouten zodat eventuele software dit niet eens zou kunnen oplossen.

Kortom het is pure rotzooi.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 01:07.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine