Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Canal Digitaal > Gebruikerservaring Philips DSR 7121/DSR 7141 HD

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 15-10-16, 21:29
MMVV's Avatar
MMVV MMVV is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 11-12-10
Standaard de rotzooi hangt alweer

Vanavond ook weer. Regelmatig last van sinds die beruchte SW update!
En als je dan de GUIDE knop durft te gebruiken, kun je nog een kwartier wachten eer alle info is bijgewerkt (omdat de stekker er uit moest).
Oud 19-10-16, 19:42
MMVV's Avatar
MMVV MMVV is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard en weer

hangt alweer. Wordt slechte gewoonte
Oud 02-11-16, 17:59
MMVV's Avatar
MMVV MMVV is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

en weer...
Oud 04-11-16, 16:37
Rickjr's Avatar
Rickjr Rickjr is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 27-01-11
Standaard

@MMVV

Heb je geen kliko ?

Rickjr
Oud 04-11-16, 20:17
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

Kan je hem beter op Marktplaats gooien, er staan er genoeg zie ik al, vast allemaal onwetende klanten van CanalDigitaal die denken dat het aan het apparaat zelf ligt....

Dat gezegd hebbende, ik heb hier nog een DSR7141 met de OUDE software (v3.6.8), in 2011 aangeschaft en in 2013 vervangen door een DSR8141 (slechtste keuze ever), vanaf die tijd ligt ie al in de kast kwamen we pas vorige week achter. Iemand interesse ?

Deze is dan wel weer eerlijk:
Citaat:
Ontvanger voor Canal Digitaal. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Philips DSR 7141 vanwege update Canal Digitaal problemen kan geven, aldus het bedrijf. Beeld bevriest. Stekker er uithalen en even wachten is de remedie tot weer gebeurd. De door Canal Digitaal gepubliceerde oplossing van terug naar fabrieksinstellingen werkt niet.
Oud 04-11-16, 22:21
Swan Swan is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 16-10-13
Standaard

Blijkbaar hebben niet alle ontvangers er last van , de 7141 van mij (en van mijn buurman ) draaien nog steeds probleemloos
Oud 04-11-16, 22:47
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

Ik kan me zo voorstellen dat het probleem in een bepaalde 'batch' zit van de DSR7141, en het is dan ook (voor jouw en je buurman) erg positief te noemen dat je het probleem nog niet hebt gehad. Echter ben ik er van overtuigd dat eigenlijk elke DSR7141 hier last van heeft. Helaas is het probleem niet (direct) reproduceerbaar, maar feit is wel dat er zoveel klagende klanten zijn dat het niet een losstaand probleem is en alleen CanalDigitaal uitsluitsel kan geven over de exacte oorzaak hiervan, immers zij (behoren te) weten wat er ten tijde de software update is veranderd aan de software danwel aan de uitzendstreams.

Ik heb er nu in totaal een stuk of 8 in mijn handen gehad, op 5 verschillende aansluitingen en woningen en allemaal hetzelfde probleem.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je de DSR7141 gebruikt, ik heb zelf gemerkt dat het probleem niet ten tijde het veelvuldig zappen voorkomt maar als je het apparaat op een bepaalde zender gedurende langere tijd laat staan. Als test kun je gewoon de ontvanger voor een nachtje aan laten staan op bv SBS6, in de meeste gevallen heb je de volgende ochtend als je kijkt een vaststaand beeld, dan weet je of jij er ook last van hebt

PS. Ik heb het 1x meegemaakt dat ik de ontvanger 48uur aan heb kunnen laten staan, daarna trad het probleem pas op.
Oud 05-11-16, 10:48
thewhale thewhale is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-09-09
Standaard

Ik heb hier nu de geleende DSR 8141 draaien en tijdens tv kijken gelukkig nergens last van
Het enigste waar ik last van heb zijn tijdens opnamen
Dat die geluidshik voorbij komt en soms staat het beeld even vast
En als ik mazzel heb meestal bij sbs6 dan kan ik de opname normaal doorkijken

Maar vindt het belachelijk dat CD nog steeds niet met een goede update is gekomen duurt nu wel erg lang
En kan me ook indenken dat mensen naar radar etc gaan schrijven want dit is gewoon belachelijk voor woorden
Maar mijn keuze staat al vast voor volgend jaar en elke dag kom ik dichterbij dat ik CD de deur uit gaat gooien met zijn klantonvriendelijke aanpak
Oud 05-11-16, 12:47
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ach, de kerntaak: TV zenders verspreiden via satelliet doen ze best goed. Even afgezien van al die basiszenders die nog steeds slechts in SD beschikbaar zijn. Iedereen zonder M7 ontvanger kan al vele jaren redelijk probleemloos kijken.

Alles wat ze naast de kerntaak aanbieden is prut en prul.

Online.nl staat als slechtste provider bekend bij de consumentenbond en de eigen satellietontvangers zijn al vanaf het begin van abominabele kwaliteit, zelfs die van een gerenommeerd merk als Pace. (de oorzaak is dus vermoedelijk software die CD specifiek is, zoals ook weer bij de update)

Het gevolg van het zelf aanbieden van hardware is tevens concurrentie met de eigen dealers die hierdoor deels buitenspel gezet zijn, inclusief hun betere aanbod aan hardware en goed advies.

Ik zou het liefst zien dat CD weer 'gewoon' uitsluitend satelliet provider wordt, zonder eigen hardware en zonder internetaanbieder. Dat maakt het leven voor zowel de provider als de klant een stuk simpeler.
Oud 05-11-16, 13:30
vlaamse vlaamse is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 24-05-06
Standaard

Het word er niet beter op.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 01:14.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine