Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Nieuwsforum > Satellietnieuws

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 30-04-18, 17:27
roymar roymar is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 01-04-06
Standaard

Citaat:
Niet volgens de app van CD, die geeft als hoogste bitrate 2.4 Mbps aan.
nou bij mij kan ik bij de meeste hd zenders die ook op de satelliet hd zijn gewoon 4mbps aankiezen in de app
Oud 30-04-18, 23:34
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Precies al die koffie uit al die apparaten tegenwoordig is werkelijk niet te pruimen, gewoon koffie uit je ouderwetse koffiezet apparaat is nog altijd heilig.

Online kijken zal nooit een echte vervanger gaan worden omdat het net dit nooit aan zal kunnen en anders tig keer zo duur gaat worden door de enorme investeringen die dan gedaan moeten worden. Zelfs als de snelheid ruim voldoende is zal het op vele plekken nog fout gaan omdat dezelfde verbinding dan gedeeld moet worden door 50 of meer en zo dan niet voldoet aan de eisen om online te kunnen kijken.

Ik bemerk dat zelfs met glasvezel(ik snel genoeg) streams gaan bufferen gewoon omdat er te veel kijkers zijn en de boel het niet meer kan bijbenen, als dat de toekomst moet zijn pas ik daar 100% voor. Satelliet en kabel zijn op dit moment toch meer te vertrouwen.
Oud 01-05-18, 11:36
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

@Roymar: Vreemd, ik kan op mijn phablet niet hoger kiezen dan 2.4 Mbit, ongeacht de snelheid van de verbinding en zowel WiFi als 4G.

@Penthe: In Frankrijk stijgt het aantal kijkers via IPTV snel en ten koste van satelliet. Dit jaar overschrijdt het aantal IPTV kijkers reeds het aantal satellietkijkers.

Laatst aangepast door WallStreet : 01-05-18 om 11:39
Oud 01-05-18, 13:07
Duolist's Avatar
Duolist Duolist is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 22-11-10
Standaard

Citaat:
In Frankrijk stijgt het aantal kijkers via IPTV snel en ten koste van satelliet. Dit jaar overschrijdt het aantal IPTV kijkers reeds het aantal satellietkijkers.
1- Je moet hiervoor niet naar een kleine regio kijken; wereldwijd is IPTV onmogelijk.
2- Ik heb geen idee waar die wijsheid over Frankrijk vandaan komt, maar ik heb mijn twijfels. De beschikbaarheid van breedband-internet is in Frankrijk nog schrikbarend laag, al wordt er momenteel wel in hoog tempo aan verbeteringen gewerkt (ten koste van duizenden bomen).
Oud 01-05-18, 13:10
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

@Wallstreet, Roymar heeft gelijk, ik kan hier ook kiezen uit 4.0 Mbit via Wifi op mijn Android tablet Tab A SM-T580. Ook op mijn Samsung S7 heb ik 4.0 Mbit tot mijn beschikking op 4G of Wifi.
Je hebt zeker een goedkoop tabletje of telefoon of een oude app in gebruik

Laatst aangepast door Lampje : 01-05-18 om 13:14
Oud 01-05-18, 13:52
WallStreet's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

@Lampje:Het verschil is wellicht alleen dat ik in het buitenland zit. Probeer het eens als jullie op vakantie zijn.

@Duolist:Het bericht was begin dit jaar geplaatst in Franse media, maar ik kan het zo snel niet terugvinden. De beschikbaarheid van breedband internet in Frankrijk is hoog genoeg. Er is bijna geen centrale meer te vinden die niet geschikt is voor ADSL2+ en VDSL, maar je moet dicht genoeg bij de centrale wonen en FTTH wordt in hoog tempo uitgerold. IPTV zit in Frankrijk bij vrijwel elk internetabonnement inbegrepen in het abonnement, dus bijna elke abonnee heeft dat er 'gratis' bij. Het wordt door de providers ook gebruikt als BTW truc.
Oud 01-05-18, 14:34
Duolist's Avatar
Duolist Duolist is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 22-11-10
Standaard

Ik weet hoe het werkt in Frankrijk en ik weet ook dat hele volksstammen te ver van een centrale af wonen om (voldoende snel) internet te kunnen krijgen.
Dat (beperkt) IPTV in een abonnement is opgenomen betekent niet dat je het ook daadwerkelijk kunt gebruiken; je krijgt het er gewoon "gratis" bij.
En ook al is het internet wel snel genoeg, zijn er nog velen die het gewoon niet gebruiken (omdat satelliet of TNT prima werkt).
Ik had het ook bij mijn abonnement(en), dus mijn aansluiting zal ook wel meegeteld hebben, maar zoals bij velen is het nooit daadwerkelijk gebruikt .
Oud 01-05-18, 15:31
WallStreet's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Te ver van de centrale=per definitie "kleine volksstammen". Ik weet ook wel dat het een groot deel van Frankrijk beslaat, maar aangezien ook in Frankrijk het grootste deel van de bevolking in een stad woont heeft ook het grootste deel van de bevolking 'vanzelf' IPTV ter beschikking. Wereldwijd IPTV is niet onmogelijk hoor, zeker met IP multicasting.
Oud 01-05-18, 19:12
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

@Wallstreet dat de bandbreete geknepen wordt in het buitenland lijkt me erg stug, wat heeft CDS er voor belang bij dat de app meer data zou gebruiken. Je kunt toch zelf kiezen voor minder bandbreedte.

Dit schrijft CDS en heeft het nergens over een beperking in het buitenland:

Wel willen we je graag even waarschuwen: het streamen verbruikt MB’s. We raden je daarom aan om tijdens het streamen rekening te houden met het formaat van de internetbundel van je telefoonabonnement. Als je streamt, verbruikt de Canal Digitaal TV App gemiddeld ongeveer 4 tot 5 MB per minuut. Tip van ons: via een wifi-netwerk verbruik je geen data van je internetbundel!
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 09:36.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine