Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Vragen forum > Wetgeving

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 21-07-10, 19:55
Jeroensky's Avatar
Jeroensky Jeroensky is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 29-10-09
Exclamation Geef je reactie om tegen ACTA te zijn! (belangrijk!)

Dit artikel gaat over internationale wetgeving. (Mogelijk ook schotelwetgeving)

Waarschijnlijk hebben jullie er niks over gehoord.
De entertainmentindustrie doet zijn best de internationale wetgeving te wijzigen zonder dat de burger er invloed op heeft.
(ik ben fanatiek tegenstander van ACTA).
ACTA is zeg maar onder andere George Orwell 1984, Brein, BAF, RIAA/MPAA onwettige opgelegde gebruikersbeperkingen die op volledig automatische wijze internationaal beschermd en uitgevoerd worden!
In het belang van multinational coorperations.

Lees hier (en huiver) wat ACTA wordt.

Gelukkig is het onze Nederlandse ministers van Economische Zaken en Justitie opgevallen dat er aardig wat protesten zijn vanuit burgerschap en bedrijfsleven, dat besluitvorming over ACTA achter gesloten deuren bevind.
(Lees onder andere de entertainment industrie lobby, RIAA/MPAA hebben totale controle over besluitvorming).

Nu hebben onze ministers het al zover gekregen dat de Nederlandse overheid een website pagina heeft geopent waarop onder andere burgers en bedrijfsleven een reactie kunnen geven waarom ze protesteren tegen ACTA.

>>> Nederlandse overheid betreft consultatie over ACTA <<<

Maak gebruik van deze unieke kans.(heb ik ook reeds gedaan).
je kan dmv onderstaande link van overheid website je reactie geven op de consultatie over ACTA. Als je er tegen bent is het erg belangrijk van deze kans gebruik te maken. Hiermee kan overheid aantonen bij onderandere de Euriopese Unie dat er veel tegenstanderszijn met onderbouwde motivatie.

Ikzelf heb bv in mijn reactie onze ministers gemotiveerd om de filmdocumentaire " RIP A Remix Manifesto " te bekijken. Daarin kunnen ze zien hoe hedendaagse commerciele entertainment industrie (grotendeels rechtstreeks danwel indirect gecontroleerd via RIAA & MPAA) dewetgeving succesvol aanpassen in hun belang.
ACTA is daar weer een enorm enge opvolger van(alle controle op hetgeen wat in eerdergeplaatste wikipedialink is genoemd, wordt volledig automatiscgh wereldwijd gecontroleerd). Laat dit niet gebeuren!
Gebruik de link van Overheid website en reageer op consultatie over ACTA.
[B]DM8000[/B] (1.5TB hdd / DVD-R(W) slim slot-in / 4GB cf & OpenPLi) - 2x [B]DiSEqC 4/1 switch[/B] - 4x [B]Smart Titanium 0.1 db Universal Twin LNB[/B] (13.0E/19.2E/23.5E/28.2E) - [B]Visiosat Bisat [/B].
Met citaat antwoorden
Oud 16-08-10, 21:02
Adriek Adriek is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 08-03-10
Standaard

Kun je een korte indruk geven van de mogelijke consequenties voor satellietontvangst?
Snel lezend kom ik alleen maar strengere maatregelen - die hier en daar impact kunnen
hebben op de privacy en daarom alleen al een tegenstem verdienen - tegen (illegaal)
kopieren en downloaden.
Met citaat antwoorden
Oud 16-08-10, 21:12
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jeroensky Bekijk Post
Dit artikel gaat over internationale wetgeving. (Mogelijk ook schotelwetgeving)

>>> Nederlandse overheid betreft consultatie over ACTA <<<

Maak gebruik van deze unieke kans.(heb ik ook reeds gedaan).
je kan dmv onderstaande link van overheid website je reactie geven op de consultatie over ACTA. Als je er tegen bent is het erg belangrijk van deze kans gebruik te maken. Hiermee kan overheid aantonen bij onderandere de Euriopese Unie dat er veel tegenstanderszijn met onderbouwde motivatie.
Jammer Jeroen! Ik lees op die site:

Publicatiedatum
25-06-2010
Einddatum consultatie
15-08-2010
Status
Gesloten

Ze houden zeker niet van inspraak?
Oud 18-08-10, 20:30
Jeroensky's Avatar
Jeroensky Jeroensky is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 29-10-09
Standaard

Vanaf de einddatum zou men eigenlijk de reacties publiekelijk horen te maken.
En dat doen ze niet!
Er is al onderzoek gaande waarom niet, maar je kan dus in principe zeggen dat:
Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Financien, Justitie, Volksgezondheid, Welzijn en Sport FALEN als een bezetene!

Zo smerig hoe politiek met burger omgaat betreft onderwerp ACTA. Daar kan nog wel de nodige opschudding van komen binnenkort.
[B]DM8000[/B] (1.5TB hdd / DVD-R(W) slim slot-in / 4GB cf & OpenPLi) - 2x [B]DiSEqC 4/1 switch[/B] - 4x [B]Smart Titanium 0.1 db Universal Twin LNB[/B] (13.0E/19.2E/23.5E/28.2E) - [B]Visiosat Bisat [/B].
Met citaat antwoorden
Oud 30-08-10, 21:28
Adriek Adriek is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 08-03-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jeroensky Bekijk Post
Vanaf de einddatum zou men eigenlijk de reacties publiekelijk horen te maken.
En dat doen ze niet!
Er is al onderzoek gaande waarom niet, maar je kan dus in principe zeggen dat:
Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Financien, Justitie, Volksgezondheid, Welzijn en Sport FALEN als een bezetene!

Zo smerig hoe politiek met burger omgaat betreft onderwerp ACTA. Daar kan nog wel de nodige opschudding van komen binnenkort.
Sinds '11 september' mogen overheden zo ongeveer alles op het gebied van aantasten van de privacy zonder dat 'wij' als burgers er over klagen zolang het maar onder het motto van terreurbestrijding is (en daar valt blijkbaar alles onder). Commerciele lobbies zorgen voor het gladstrijken van de laatste hobbeltjes.
Voorbeelden te over (kentekenherkenning, electronisch patientendossier, ov chip).
Misschien moesten maar eens wat meer mensen zich zorgen gaan maken over de ontwikkelingen van de laatste jaren.

Nee, ook ik heb niks te verbergen - denk ik zelf nog steeds...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geef uw mening over de HD fastscanlijst van CanalDigitaal Admin Gebruikerservaring Fastscan zenderlijst CanalDigitaal 87 09-08-10 21:37
Gebruikerservaring en reactie op nieuwe website CanalDigitaal Jarco Kriek Algemeen 55 19-06-10 10:43
Cd en hun reactie op vragen! Guest Belangrijke forum mededelingen 1 25-06-09 21:21
Ik geef de moed nog niet op voor mijn TF3000CI pro vika Overige satellietontvangers 0 26-11-08 20:02
Geef HDTV via de satelliet een cijfer SatelliteMagazine Satellietnieuws 16 03-10-08 16:23

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 07:14.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine