Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Vragen forum > Algemene vragen satellietontvangst

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 28-07-10, 13:26
jvs1 jvs1 is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 14-07-09
Standaard

Hoi Hans
Hier exact hetzelfde, alle (SD) zenders kwaliteit goed behalve RTL4 en inderdaad sinds een paar weken, ik kijk op RTL4 alleen het halfacht journaal en dat is zeker met bewegende beelden zeer blokkerig het ziet er echt niet uit.
Ik kijk via topfield 5510 en een Aston Cam
JVS
Met citaat antwoorden
Oud 29-07-10, 13:46
Directie Directie is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 23-12-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door fransh Bekijk Post
een truc om iedereen op HD over te laten stappen?
Dat zou kunnen en het ligt voor de hand dat zoiets (ooit) toegepast gaat worden. Als je de beeldkwaliteit van zenders van aanbieders als het Griekse Nova of Scandinavische Telenor bekijkt op zenders waarvan geen HD-versie is dan bemerk je helemaal niets van blokken of "digitale ruis". Het beeld van de Nederlandse SD kanalen blijft als je het vergelijkt met eerder genoemde aanbieders erg achter en RTL4 en Hallmark zijn momenteel het toppunt.
Met citaat antwoorden
Oud 29-07-10, 14:57
ESM's Avatar
ESM ESM is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 07-03-10
Standaard

Men zou er bij M7 heel goed aan doen als men in elk geval de lijnen optrekt naar 720 in plaats van de huidige 702. Als je het verschil ziet tussen bijvoorbeeld RTL Duitsland, Sat1 en de Nederlandse zenders bij Canal Digitaal springen pardoes de tranen in de onderbroek, en niet van vreugde.
Met citaat antwoorden
Oud 29-07-10, 18:26
specy's Avatar
specy specy is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 10-05-09
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ESM Bekijk Post
Men zou er bij M7 heel goed aan doen als men in elk geval de lijnen optrekt naar 720 in plaats van de huidige 702. Als je het verschil ziet tussen bijvoorbeeld RTL Duitsland, Sat1 en de Nederlandse zenders bij Canal Digitaal springen pardoes de tranen in de onderbroek, en niet van vreugde.
Dát klopt inderdaad. Waarom is de horizontale resolutie eigenlijk lager? Het scheelt vrijwel niets in aantal pixels, maar zorgt er wel voor dat alles geresized moet worden (ik neem tenminste aan dat het signaal vanaf de omroepen wel met 720 pixels geleverd wordt?). En als je dat niet heel goed doet (bicubisch) dan wordt het beeld veel minder scherp. (Het is dan wel weer makkelijker te coderen trouwens...)

Ik kijk eigenlijk altijd naar de HD-zenders, maar voor opname gebruik ik meestal de SD's wegens ruimtegebrek op mijn harddisk... En omdat ik geen goede software kan vinden om snel wat reclame e.d. weg te knippen uit MPEG4-data.
Met citaat antwoorden
Oud 29-07-10, 21:48
leeuwsat leeuwsat is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-04-08
Standaard

Hier ook inderdaad erg slechte kwaliteit van RTL 4 SD. Heb de laatste weken ook weinig gekeken wegens mooi weer maar de laatste dagen kijken we wat meer en het viel gelijk op dat RTL 4 zeer slecht is. CanalDigitaal doe er wat aan!
Met citaat antwoorden
Oud 31-07-10, 15:04
Adeo's Avatar
Adeo Adeo is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 10-02-09
Standaard

Niet alleen RTL4 is knudde, ook de regionale zenders zijn niet om aan te zien.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RTL4 HD storing stefanny Algemene vragen satellietontvangst 6 02-03-10 19:08
RTL4 HD vast ni_hao Algemeen 28 01-03-10 22:29
Rtl4-hd poetsdoekje Algemeen 23 03-02-10 09:13
Waarom RTL4 in HD gerie47 Algemeen 1 29-12-09 19:39
Geen ontvangst rtl4, 5 etc Doortje Schotelantenne ontvangstproblemen 15 28-09-09 19:22

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 07:17.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine