|
|
|||
|
|||
|
Hoi Hans
Hier exact hetzelfde, alle (SD) zenders kwaliteit goed behalve RTL4 en inderdaad sinds een paar weken, ik kijk op RTL4 alleen het halfacht journaal en dat is zeker met bewegende beelden zeer blokkerig het ziet er echt niet uit. Ik kijk via topfield 5510 en een Aston Cam JVS |
|
|
|||
|
|||
|
Dat zou kunnen en het ligt voor de hand dat zoiets (ooit) toegepast gaat worden. Als je de beeldkwaliteit van zenders van aanbieders als het Griekse Nova of Scandinavische Telenor bekijkt op zenders waarvan geen HD-versie is dan bemerk je helemaal niets van blokken of "digitale ruis". Het beeld van de Nederlandse SD kanalen blijft als je het vergelijkt met eerder genoemde aanbieders erg achter en RTL4 en Hallmark zijn momenteel het toppunt.
|
|
|
||||
|
||||
|
Men zou er bij M7 heel goed aan doen als men in elk geval de lijnen optrekt naar 720 in plaats van de huidige 702. Als je het verschil ziet tussen bijvoorbeeld RTL Duitsland, Sat1 en de Nederlandse zenders bij Canal Digitaal springen pardoes de tranen in de onderbroek, en niet van vreugde.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Ik kijk eigenlijk altijd naar de HD-zenders, maar voor opname gebruik ik meestal de SD's wegens ruimtegebrek op mijn harddisk... En omdat ik geen goede software kan vinden om snel wat reclame e.d. weg te knippen uit MPEG4-data. |
|
|
|||
|
|||
|
Hier ook inderdaad erg slechte kwaliteit van RTL 4 SD. Heb de laatste weken ook weinig gekeken wegens mooi weer maar de laatste dagen kijken we wat meer en het viel gelijk op dat RTL 4 zeer slecht is. CanalDigitaal doe er wat aan!
|
|
|
||||
|
||||
|
Niet alleen RTL4 is knudde, ook de regionale zenders zijn niet om aan te zien.
|
![]() |
| Onderwerp Opties | |
| Weergave Modus | |
|
|
Soortgelijke onderwerpen
|
||||
| Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| RTL4 HD storing | stefanny | Algemene vragen satellietontvangst | 6 | 02-03-10 19:08 |
| RTL4 HD vast | ni_hao | Algemeen | 28 | 01-03-10 22:29 |
| Rtl4-hd | poetsdoekje | Algemeen | 23 | 03-02-10 09:13 |
| Waarom RTL4 in HD | gerie47 | Algemeen | 1 | 29-12-09 19:39 |
| Geen ontvangst rtl4, 5 etc | Doortje | Schotelantenne ontvangstproblemen | 15 | 28-09-09 19:22 |